نرم افزار CRM برای تامین کنندگان انرژی چه مزایا و ویژگی هایی دارد؟ در مقاله قبلی به تاثیر ” نرم افزار CRM در صنعت نیرو و انرژی ” پرداختیم و پیشنهاد می کنم مقاله قبلی را مطالعه نمایید.برای اینکه تامین کنندگان انرژی بتوانند نیازهای بازار را در زمان مناسب شناسایی کنند، باید راهکار استراتژیکی داشته باشند. دسترسی فوری به تمام اطلاعات برای شناسایی و برآورده کردن نیازهای مشتری ضروری می باشد.
- ملزومات نرم افزار CRM برای تامین کنندگان انرژی
- افزایش رضایت مشتری جهت تضمین حفظ و وفاداری طولانی مدت مشتری
- ذخیره داده ها برای پردازش تحقیقات کارآمد بصورت مرکزی
- داده های مشتری شفاف برای ارائه خدمات عالی به مشتریان
مزایا
با داده های ذخیره شده بصورت مرکزی می توانید در مورد نحوه نمایش داده های مشتری، اطلاعات تکنیکی یا داده های فاکتور، تصمیم گیری کنید. داده های مربوط به بخش مالی و خرید می توانند بدون هیچ تلاشی در نرم افزار CRM یکپارچه سازی شوند.
ارائه دهندگان انرژی و خدمات شهری می توانند ضمن حفظ انعطاف پذیری خود در زمان نیز صرفه جویی کنند. داده های برنامه ها و افزونه های شخص سوم، مثل سیستم های ERP می توانند به آسانی از طریق رابط ها با نرم افزار CRM یکپارچه سازی داشته باشند. این امر دو برابر بررسی داده در زمان شما صرفه جویی می کند.
ویژگی های نرم افزار CRM در یک نگاه
- داشبورد
صبح بلافاصله پس از روشن کردن کامپیوتر خود و باز کردن نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری ) تامین کنندگان انرژی می توانید لیست کارهایی که باید انجام دهید را در داشبورد قابل سفارشی سازی خود، مشاهده کنید. می توانید صفحه اول نرم افزار خود را سفارشی سازی کنید تا وظائف، قرار ملاقات ها و … مربوط به روز جاری نمایش داده شود و ویجت های سفارشی سازی شده ای را روی داشبورد قرار دهید تا رکورد داده ها به وسیله معیار خاصی فیلتر و نمایش داده شوند.
- سوابق مشتری
دانش و آگاهی، مشتری را به شما نزدیک تر می کند- دانش مشتری در مورد ارائه پشتیبانی و مراقبت های حرفه ای به وی ضروری می باشد. سوابق مشتری یک منبع ضروری از اطلاعات مشتری می باشد و می تواند در دسترس تمام کارمندان باشد. سوابق مشتری شامل جزئیات تماس، اطلاعات در مورد محیط فنی مشتری، قرائت انرژی مصرفی مشترکین، وضعیت حساب، قبوض و … می باشد.
- فرصت ها
ویژگی “فرصت” به شما این امکان را می دهد تا به مشتریان بالقوه توجه کرده و سرنخ های خود را از اولین تماس تا بسته شدن فروش، مدیریت کنید. اطلاعیه ها و خدمات خودکار، به عنوان مثال، به شما درباره تاریخ تولدها یادآوری می کنند و در مورد ملاقاتی که برنامه ریزی شده است، هشدار می دهند. شما همچنین می توانید پیش بینی ها و گزارش ها را ایجاد کنید.
- مدیریت اسناد
راه حل نرم افزار CRM ( سی آر ام ) تامین کنندگان انرژی به شما این امکان را میدهد تا انواع مختلفی از اسناد ( ورد، اکسل، پی دی اف، ایمیل ها، فایلهای گرافیکی و …) را ایجاد و مدیریت کنید و قالب هایی بسازید. اسنادی از قبیل صورت جلسه ملاقات فروش دیگر بصورت محلی بر روی کامپیوترهای مختلف ذخیره نمی شوند. بدین ترتیب کارمندان همواره به اسناد موجود که بصورت مرکزی نگهداری می شوند دسترسی دارند. توابع جستجو و فیلتر می توانند برای فیلتر کردن و یافتن کلمات کلیدی در اسناد، به عنوان مثال موضوع یا تاریخ یک سند ایجاد شده، استفاده شوند.
- تماس های تلفنی
ویژگی ” نمایش شماره تماس گیرنده ( caller ID ) ” به شما این امکان را میدهد تا قبل از پاسخ دادن به تماس تلفنی، ببینید چه کسی تماس گرفته است. تماس ها بطور خودکار ثبت و با آدرس لینک می شوند. شماره تلفن هایی که در سیستم شما ثبت نشده اند می توانند با یک ارائه دهنده سرویس آدرس خارجی، ارجاع داده شود. هرگاه آدرس درست را پیدا کردید، می توانید آنرا به عنوان یک رکورد داده ذخیره کنید. تنها با یک کلیک می توانید مستقیماً از سوابق مشتری با شماره مشتری تماس بگیرید.
- کمپین های بازاریابی
پیاده سازی کمپین های بازاریابی هیچ گاه آسان نیست. معیار جستجوی کامل به شما این امکان را می دهد تا گروه های هدف خود را به وضوح تعریف کنید. پاسخ های مشتری ضبط می شود، سرنخ ها مستقیماً به دپارتمان فروش ارسال می شود و آمارهای فروش ذخیره می شوند. ویژگی تحلیل به شما این امکان را می دهد تا مشاهده نمایید چگونه یک کمپین موثر بوده است و کجا باید ارتقاء داده شود.